საგადასახადო შემოწმება მცირე და საშუალო ბიზნესისთვის ხშირად სტრესთან ასოცირდება – გაურკვევლობა, დროის შეზღუდვა, მოუწესრიგებელი დოკუმენტაცია და დაუგეგმავი ფინანსური შედეგები. თუმცა რეალურად, შემოწმება მარტივად გასავლელი პროცესია, თუ კომპანიას ფინანსური მზადყოფნა და სწორად გამართული ბუღალტრული სისტემა გააჩნია .
Countman-ის გამოცდილებით, სწორედ წინასწარი მზადყოფნა და პროფესიული მხარდაჭერა განსაზღვრავს შემოწმების შედეგს – იქნება ეს ფინანსური უსაფრთხოება თუ ჯარიმების თავიდან არიდება.
რა დოკუმენტაციები მოითოვება ყველაზე ხშირად საგადასახადო შემოწმებისას?
- ბუღალტრული საბუთები (ინვოისები, საგადასახადო ზედნადებები, კრების ოქმები, აქტები და სხვა პირველადი დოკუმენტები);
- საბუღალტრო ბაზა;
- ხელფასების და დასაქმების დოკუმენტები;
- საბანკო ამონაწერები და მათთან დაკავშირებული ოპერაციების დასაბუთება;
- საგადასახადო ორგანოსთვის წარდგენილი დეკლარაციები (საშემოსავლო, მოგება,დღგ, და სხვ.);
- სალაროს წიგნაკები, სალარო აპარატის ამონაწერები;
- ხელშეკრულებები და შეთანხმებები მომწოდებლებთან/მომხმარებლებთან;
მნიშვნელოვანია, რომ ყველა დოკუმენტში დაცული იყოს კანონით გათვალისწინებული პუნქტები, ვადები და ფორმატი.
რა დარღვევები გვხვდება ყველაზე ხშირად?
Countman-ის პრაქტიკაში ხშირად ვხედავთ შემდეგ ტიპურ ხარვეზებს:
- ხელფასებისა და დარიცხვების არასწორი აღრიცხვა;
- ნაღდი ოპერაციებით ხარჯვის დამადასტურებელი დოკუმენტების არქონა.
- ხარჯების არასწორი კლასიფიკაცია;
- საქვეანგარიშოდ გატანილი თანხების აღრიცხვა, შესაბამისი ხარჯის დამადასტურებელი დოკუმენტაციების არქონა
- მომსახურების ან საქონლის მიწოდების დოკუმენტაციის არქონა;
- საბუღალტრო ბაზასა და რეალურ მონაცემებს შორის სხვაობა;
ზოგჯერ აღნიშნული ხარვეზები გამოწვეულია არა ცუდი განზრახვით, არამედ გამოუცდელობით, დროის ან შიდა რესურსების სიმცირით.
როგორ გეხმარებათ Countman საგადასახადო შემოწმებამდე და შემოწმების პროცესში?
- საგადასახადო შემოწმებამდე, ვატარებთ საგადასახადო და ფინანსურ აუდიტს, კაანონით გათვალისწინებული შესამოწმებელი პერიოდის გათვალისწინებით;
- ვაიდენტიფირებთ ხარვეზებს, ვადარებთ პროგრამის მონაცემებს რეალურ მაჩვენებლებს;
- ვასწორებთ დოკუმენტაციის სტრუქტურას, საჭიროების შემთხვევაში ვაზუსტებთ დეკლარაციებს და ვადგენთ პრიორიტეტებს;
- შემოწმების პროცესში აქტიურად ვერთვებით ყველა ეტაპზე, მათ შორის საგადასახადო ორგანოსთან კომუნიკაციის ნაწილში;
- ვამზადებთ საჭირო ფაილებს შემოსავლების სამსახურთან წარსადგენად;
- ვგეგმავთ შემდგომ მოქმედებებს შემოწმების შედეგების შესაბამისად;
ფინანსური მზადყოფნა = ბიზნესის სიმშვიდე
საგადასახადო შემოწმება აღარ უნდა იყოს სტრესი – როდესაც გვერდით გყავს პარტნიორი, რომელმაც ზუსტად იცის, თუ როგორ იმუშაოს შემოსავლების სამსახურთან.
დაგვიკავშირდით და შეამოწმეთ თქვენი მზადყოფნა წინასწარ, მანამ, სანამ შემოწმება რეალურად დაიწყება.
დაჯავშნე კონსულტაცია დღეს!